torsdag 6 oktober 2016

Lång tid sedan...

Nu har det gått fruktansvärt lång tid sedan jag skrev något här....Kan bero på att livet går alldeles för fort...Eller att man har för mycket att göra? Hursomhelst nu är vi här igen. Mycket händer hela tiden, i jobbet, i familjen,i träningen mmm. Jobbnätterna är både ris och ros....Som tur är...ibland har vi rena kaoset 10 timmar och ibland har vi det lite bättre, det mina vänner är tjusningen med att jobba på en akutvårdsavdelning.  Man vet aldrig vad som väntar när man kommer dit....

Hundmässigt har det varit både ris o ros där också.... Kämpar på med träningen av båda och konditionsträning bredvid....den lilla bara går och går som vanligt...nu gäller det att styra upp all vilja hon har. Inte så lätt alla gånger. Det vi sliter mest med är lugn lugn lugn...koncentration koncentration... Hela tiden....det går inte att stressa fram något med henne. Hon har en motor utöver det vanliga och det gäller att få in henne i rätt fack så det blir bra. Vårt stora slit ligger på fria följet... Med motor och vilja följer tränger och rumpan ut....men jag ska vinna.

Har fått många fina tips av duktiga kompisar så nu börjar jag se en ljusning....

Inte alls perfekt ännu men på god väg...Har en fin känsla...

Den långa sommaren vi haft håller på att ta slut, även om alla blommor här hemma är superfina och solen lyser. Kyliga morgnar är det men fina dagar. Jag ser framemot en operation i vinter som ska göra mig smärtfri i min tå.... Undrar hur jag ska aktivera flickorna då....position kanske... Haha det löser sig nog.

Tävlingar får nog vara till våren iallafall... Med båda.... Får träna på.


Kram alla från oss



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida