lördag 15 augusti 2015

SenSOMMAR!

Japp så fulländades sommaren 2015 till slut, med kanonväder i Augusti. Men å andra sidan tycker jag det varit en bra sommar, vi har nog haft mer tur än andra med vädret. Alldeles lagom när man inte har semester och behöver fixa en del saker samt jobba.


Flickorna har fått en del bad också och det var uppskattat.

Det har varit lite drygt med sjuka hundar ett par månader, Ninja har ju fått två behandlingar för halsinfektion och Önska en. Nu ser det väl ut som om de är friska , för tillfället i alla fall, jag hoppas det inte kommer tillbaka. Har ju inte blivit så mycket träning för Ninjas del pga av detta, hon blir ju ganska trött och slö på sommaren i vanliga fall och detta gjorde inte saken bättre. nu får jag bygga upp henne igen i höst och se om jag kan motivera henne till någon träning? Den lilla tonåringen behöver jag inte motivera speciellt mycket, det sköter hon själv. Superpigg och glad i allt vi gör fortfarande. Har inte märkt av några tonårsfasoner i träningen ännu utan allt går framåt i rätt takt.


Promenader har vi fått till varje dag i alla fall.

Även om Ninja tycker det här med motion är överskattat i 25 gr värme.

En fördel med långa koppelpromenader har varit att vi börjar få ordning på positionen jag och Önska. I början gick hon mest som en otränad  Bc, snett framför mig så jag snubblade på henne hela tiden. Nu har vi palltränat vänstersnurr och väldigt få steg framåt med rätt position, det går superfint. För övrigt tränar vi på med det mesta, och nu är det snart dags att länka ihop de olika delarna. Uppletandet börjar också gå riktigt fint, i början tyckte jag det var svårt att få ut henne på djupet, men nu tränar vi mindre på föremål långt inne och mer där ute. Ju fler gånger hon får lyckas desto bättre går det, och farten är som sagt inga problem där heller.  Vi jobbar också mer med att träna på avstånd olika saker, springa snabbt ut till gruppen,  full fart ut till target eller boll. Tror det är nog så viktigt då hon är väldigt kontaktsökande på mig hela tiden. Något vi absolut måste träna mycket på i höst är med störning av andra hundar på planen. I sommar har vi mest gått där ensamma så hon blev förvånad en dag när det var andra där, det tog en stund men sedan så kunde hon koncentrera sig igen.


Meja passade på att ta en liten ridtur på Simson när de var på besök i sommarstugan. Kanske blir en hästtjej av henne ändå?


Även Alfons tog en tur, det var längesedan sist men takterna satt i.


Lowe softade i vagnen och var så nöjd och glad hela tiden. Snart får han också prova på ridningen.



Nu har nedräkningen inför semestern börjat, snart bara en vecka kvar sedan lyfter vi mot paradiset igen. Tänk vad tiden går , inte längesedan vi var där tycker jag. Ska bli skönt även om det känns i hjärtat lite att lämna bort hundarna i år när Önska är så liten. Men det kommer säkert att gå bra.



Ha det nu så gott, det ska vi ha!

Kram från oss!













0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida