torsdag 26 mars 2015

Varannan dag ....



Skönt att ligga sked.



.....Är det vår och varannan dag värsta vintervädret, nu får det snart bestämma sig. Idag är det plus en och regnar isbitar. Inte ens liten valp ville gå ut idag, hon brukar inte vara nödbedd annars! Ja i sex veckor har denna lilla förtjusande dam bott hos oss, och det går så bra allting. Nästan så jag får nypa mig i armen för att tro detta. Hon älskar verkligen att jobba, vi får verkligen lägga in stadgeövningar ofta för att det inte ska gå överstyr pga mig såklart :-) Jag är ju inte van vid detta inte på många år i alla fall. Det är en helt annorunda träning än med Ninja, och jag försöker överföra den positiva energi det ger på henne också för att få lite mer action. Inte lätt men vi jobbar på med det. Annars är det ju så att jag är inte ensam om att träna den lilla!!! Ninja visar henne precis allt hon kan, från att öppna sopskåpet till att öppna fodertunnor och vräka i sig mat, då står den lilla under och äter smulor som Ninja tappar i farten....för att inte prata om stallet, det är ju ett helt skafferi av godsaker för dem.

Det här har ju inneburit lite förändringar här hemma. Hundmaten har flyttat ut och portioneras ut ur två hinkar med lock som står uppe på en garderob.....boxdörrarna i stallet är alltid stängda etc....

Vi har varit på utflyckt också, dels till veterinären och fått spruta och dels till Stenungsund och tränat. Där fick Önska kampa o leka lite med Annelie!

Nyttigt!


Nu ska jag förbereda mig för en jobbnatt igen. Hoppas ni får en bra kväll i regnet!




Kram från oss!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida