måndag 24 november 2014

Snart Advent!

Japp nu är det snart dags för lite ljus i huset igen. Man kan lugnt säga att jag är en riktig nörd när det gäller stjärnor, ljus, tomtar mm. Har fått putsat nästan alla mina fönster nu och har monterat ihop alla stjärnor. Ska bara ha plats med dom också. Tur att vi har många hus som jag kan pynta :-) Men en sak som retar mig varje år är att alla sätter upp sina adventssaker tidigare och tidigare. Nu är vi de enda som inte satt upp våra i området. Nä fredag innan första advent kan jag tänka mig. Förutom två som jag smygstartat med. Den ena är ett hjärta som jag fick av Malin senast de var hemma och det andra är en jättefin stjärna i glas som vi fyndade i Ullared.






 Annars kommer resterande advenssaker upp till helgen och det kommer att bli ljust och fint igen. Är inne i en intensiv jobbperiod nu igen några veckor så det blir inte så mycket mer gjort. Ska vara ledig två veckor i december sen innan jul och det kommer att bli skönt. Ninja är ju ändå lite låg pga sina hormoner så hon klagar inte på det som tur är. Men lite tränar vi allt och häromdagen var vi ute och spårade ett skogsspår på ca 700 m. Det gick fantastiskt fint men hon blev allt lite trött under sista delen, så jag skulle nog inte lagt spetsvinkeln där med facit i hand. Annars var jag mer än nöjd med spåret och hade tom startskall innan påsläpp. Har ju fått lite valpfunderingar på hjärnan igen....vänder och vrider på allt hela tiden, men jag vet inte ännu. Visst är jag sugen, men någonstans hoppas jag ju att det ska dyka upp en "Leifvalp" från någonstans?? Vi får se! Oemotståndliga är dom ju de små liven :-)


Både som små och...............



Stora......

Kram från oss!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida