fredag 3 oktober 2014

Höstfunderingar

Ja enligt almanackan borde det vara riktig höst nu, men vädret är på vår sida ännu. 15-17 gr på dagen,  sol,  ganska vindstilla.  Tvätten hänger ute hästarna går på bete,  det är bara mörkret som skvallrar om årstiden.  Härligt är det  i alla fall,  det blir nog november i år också tyvärr. Men utan höst och vinter ingen vår och sommar, så är det. Men nu njuter vi så länge det går.  Vi har kommit igång med lite träning jag och ninja, hon är pigg och glad och jobbar på bra. Om två veckor ska vi åka till våra kompisar i Gislaved på liten tränings träff ska bli så roligt.  På vägen dit tar vi lite julklapps shopping i ullared, bra att vara ute i god tid. Jag har haft så väldigt ont i en ljumske så i måndags föll jag till föga för alla goda råd och sökte farbror doktorn, fast det är lite mot min natur.  Han var ju inte så positiv kan jag säga:-( Han tror att höften är utsliten och behöver bytas!! Det finns ju inte i min värld den rehabiliteringen som följer med sånt.  Vi får se har röntgat nu i morse och väntar på domen.  Så länge förlitar jag mig på de två paket med piller jag fick.  Går väldigt bra på dom:-)


Idag är det 30 år sedan min dotter föddes, och även då var det en strålande höstdag med sol och värme. Om några timmar kommer de till oss för att fira ska bli så skoj att ses igen, det blir långt emellan ibland.


Dagen till ära är flaggan hissad på Häle Gård!




Träna träna inför helgen i Gislaved :-)



På valpfronten intet nytt :-( Valpmamman har fortfarande uppehåll i sitt löp och jag hoppas hoppas det kommer igång snart. Man SKA inte planera men jag kan inte låta bli. Planerar i huvudet allt från mammaledighet till namn på F.....Fisa, Frossa, Fräkka, Fuska, Fjanta, mm...än så länge är arbetsnamnet i mitt huvud Fisa....men det kan hon ju inte heta säger alla. Vi får se OM det blir, VAD det blir och NÄR det blir. Tummarna hålls i alla fall.

En likadan huligan som heter Dansa och ägs av min kompis Eva! Sötnos!

Ha en bra helg alla, det ska vi ha.


Kram från oss!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida