torsdag 12 juni 2014

Läger!

Japp då var vårt kenneläger slut för denna gången igen. Tiden går fort när man har roligt. Och vi har haft fantastiskt tur med vädret igen....varmt, ingen brännande sol, och förutom nån rejäl åskskur på lördag, uppehåll! Vi har haft mycket skogsarbete och det har gått fantastiskt bra. Fina spår med motiverad hund. Körde sök en dag och efter några skick hamnade polletten rätt, även om hon inte är översocial med främmande människor min hund! Som vanligt har det blivit många goda råd, nästan så man blir yr i huvudet.Vi har väl varit ca 40 personer och många fler hundar såklart. På platsliggning var det ca17 hundar som låg. Såg fint ut. Framtiden för Ninja är väl inte klar, men det lutar åt en karriär som sällskapshund med lite arbete för husbehov. Tråkigt och ledsamt nu när jag återupptagit mitt stora intresse, men jag känner att det inte är rätt eller motiverande att tvinga henne till något hon inte vill. Och jag tror det blir alldeles för mycket jobb att lägga ner på en inte helt ung hund! Jag vill ju att hunden ska ha någotsånär samma vilja som mig. Det kanske är så att det blivit för mycket fel på vägen? Och nu undrar jag vad jag ska göra av all min lediga tid?




Svårt att hitta finare spårskog än i Katrineholm tror jag :-)


Vi tränade även en del fötter som såg fint ut! Foto : Ingela Karlsson


Även platsliggning med många hundar. Foto: Ingela Karlsson

Idag har Ninja blivit moster till hitills 7 valpar, 4 tikar och 3 hanar. Ska bli roligt att följa dessa små liven.


Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida