måndag 19 maj 2014

Det vill sig INTE!!!!!!!

Japp så har vi återigen varit och tävlat i den tråkigaste klassen av alla, och ju fler gånger ju tråkigare såklart! Det var varmt och soligt, ca 23 gr, inget Sessanväder precis, men sådana ursäkter gäller inte. Gick återigen ut lite tveksamt på spåret, tur man har is i magen där att vänta ut henne, för när hon kommer igång så tuffar hon på. Duttade ner huvudet på första apporten men upptäckte en fin lite hög med naturgödsel precis bredvid....och det var gott :-( Vi var 11 startande så det tog lite tid med spåren som låg en bit bort. Tillbaka på klubben var det budföring och då hade temperaturen stigit rejält. Hon sprang fint till mottagaren och inget tjuvande heller, "glömde" av sig vi ingången till mig så jag fick säga fot. Betyg 8 var ok för oss. Efter detta så hade de ändrat i planeringen för nu kom platsen som egentligen skulle legat sist. Kände mig verkligen i form för att lägga och det kändes som att jag kunde lita på henne efter all träning. Vi låg som nr tre och precis när vi la så gnällde och pep nr 1 och var uppe när vi vänt oss om, hans husse vrålade PLATS till honom.....Ninja låg första minuten och tittade ömsom på mig och tyvärr ömsom på en ståtlig Riesenhane bredvid. Flörten var igång och på en given signal var dom uppe.....Kan hjärtan brista utav sånt så gjorde mitt det i den stunden. Så jäkla ledsen och besviken blev jag, jag såg år av träning bara vara i onödan!!! I den stunden bestämde jag mig för att sluta försöka tävla, orkade inte tänka på hur vi skulle gå vidare, och orkade inte tänka på att bli besviken igen!! Vi körde vår lydnad och den började hackigt med en urdålig linförighet. Sen tog vi oss samman och resten gick bra, tom framförgåendet blev 7,5. Lite segare sättanden än sist, och det var värmen, så halva poäng avdrag för det på våra paradnummer i övrigt ;-).....Men som sagt det hjälpte inte denna gång. Och jag tar på mig vissa saker av det, besvikelsen på The endless moment tog ut sin rätt. HADE hon legat och vi ändå missat , hade jag kunnat ta det med glädje. Vi fick pokal o priser för en tredje plast men men som sagt..........
Vet som sagt inte hur jag ska gå vidare? Eller OM vi orkar gå vidare? Det får lägga sig ett tag nu så får vi se? Nu är det lite jobb igen denna veckan, sen ledigt och husvagnspremiär nästa helg, ska bli skoj. Vädret har ju varit varmt några dagar nu, och ikväll brakade åskan loss med stora regnmängder. Det behövdes och hästpojkarna blev säkert glada för nyvattnade hagar och mindre flugor!

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 19 maj 2014 kl. 20:31 , Blogger Unknown sa...

Det kommer.... *kram*

 
Klockan 19 maj 2014 kl. 21:13 , Anonymous Carin sa...

Kom igen!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida