tisdag 6 maj 2014

En regnig trevlig dag!

Idag har det äntligen regnat lite, äntligen för jag bryr mig om gräset som hästarna ska leva av i 5 mån. OCH det hö som ska växa och skördas :-) Idag var också dagen D, då vi skulle hämta vårt "impulsköp" Huset på hjul!! Vi har köpt den på Fri-Bo i Sollebrunn, ett genomtrevligt ställe. Och vi var där i utsatt tid, tom jag hade gått upp kl 08.15....shopping eller tävling, då kommer jag upp haha... När vi kom fram blev vi bjudna på kaffe och kaka, och väntade, det visade sig att de hade hittat ett litet fel på vagnen som skulle åtgärdas. Vi blev ivägskickade till Sollebrunns Gästgiveri,och blev bjudna på supergod lunch av vår försäljare. När vi kom tillbaka så var vagnen klar och vi skulle inspektera.....HERREGUD så stor den såg ut.....i mitt minne var den inte såå stor. Då¨det är jag som står för erfarenheten vad gäller husvagn i familjen, hade min sambo ALDRIG kört med husvagn;-) Inte jag heller för den delen! Men det gick strålande hela vägen hem OCH uppför vår backe och vår smala grusväg....härligt!Den är så fin så jag skulle utan vidare kunna bo i den hela sommaren...TÄNK...vad liten yta att städa, ingen tvättmaskin mm...Hm...men vårt hus är ju bra också vid närmare eftertanke. Ur Sessans synvinkel har väl dagen varit katastrof!! Ensam hemma nästan hela dagen, förutom att Emma tog ut henne på eftermiddagen. Det är både för och nackdelar att jobba natt och alltid umgås med sin hund :-) Vi sover ihop dag som natt, och är jag ledig så umgås vi...eller jag vet faktiskt inte om det är nån nackdel? Tror att vi blir tajtare så. Ibland har jag fått rådet: Släng ut henne i hundgården och låt henne längta!....Inte så lätt alltid. Men hur som helst, det skadar nog inte att längta ibland ;-) I går videofilmade husse oss på ett par lydnadsmoment, vi hann gå ett helt program innan han började och det ar sol och varmt, MEN det kändes helt ok, och jag tyckte det såg helt ok ut...hon är med och hon är koncentrerad och samlad. Viss finns det saker att slipa på såklart och man måste alltid underhålla allt. Min kusin Maria är en av Sessans allra trognaste fans, trots? att hon aldrig träffat henne, hon tyckte nog att Ninja såg FÖR lydig ut!!! Hon är van vid alla skräckhistorier som vi har levererat de senaste åren....men det är lugnt, hon kan allt hitta på ännu även om hon är lydig ibland :-). Försökte föra över filmerna och foton på vagnen men min dator kände inte igen min mobil helt plötsligt, så det kommer säkert en annan dag. Blev lite blödig ikväll efter allt regn och lät hästpojkarna/lerhögarna komma in för natten, inte likt mig? Men i morgon får dom gå ut igen och äta nyvattnat gräs. Nu lite melodifestival på Tv och sen blir det nog natti! Take Care out there. Hörs igen!

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan 6 maj 2014 kl. 12:09 , Blogger Unknown sa...

Jaaaaa.... alltid trogen Ers Kunglige Skönhet av Häle... *fniss*

 
Klockan 7 maj 2014 kl. 04:23 , Blogger Ina sa...

Vi vet och det är tacksamt :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida