söndag 15 juni 2014

Hormontider!!!

Så var det då dags igen för hormoner som spökar, och som vanligt har jag lyckats förtränga eländet. Varje gång det inträffar blir jag lika bekymrad och nere, och undrar VAD det är med min hund. Hur kan hon förändras så kopiöst från en vecka till en annan? Är alldeles säker på att hon drabbats av en svår sjukdom.... varje gång!!! Hon är totalt deprimerad, trött, suckar och gäspar. Vill absolut ingenting, knappt gå ut och göra sina behov, och hon ser alldeles olycklig ut!! Som tur är har jag sparat mina almanackor som jag skriver lite dagbok i, och ikväll gick jag igenom de senaste åren. Och jo det är exakt den tiden efter löp som hon skulle varit skendräktig!!! Trodde väl på något sätt att steriliseringen skulle lösa lite av dessa problem,.men det känns som 5000 kr kastade i sjön. Det positiva är att det sakta förskjuts framåt, så nu är det i början på sommaren och vintern, istället för vår och höst. Om man nu skulle tänka på tävlingssäsongen.:-D. Och att perioden är lite kortare än förut! Önskar så att det fanns någonting som man kunde ge som hjälper, men har hon inte mjölk så finns det nog inget. Bara att härda ut för oss båda, men det är ju synd om Ninja också! Men det är ju en alldeles underbar försommar med lagom temperatur och sol. Håller på och planerar semester och ska försöka ta oss norrut i år. Sedan ska vi försöka få ihop en träninghelg med Smålandsgänget och det ska bli så roligt :-) Men först ska min dotter Malin och hennes familj komma ner och fira lite semester över midsommar, synd jag jobbar men så är det ju ibland.

Ljuvligt foto av Ann-Magret Andreasson

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida