söndag 20 juli 2014

Fortsättning av semestern!

Ja semestrandet fortsatte när vi kom hem efter vår turné norrut. Då tvättade vi lite och sen åkte vi ut till Lars-Görans föräldrarhem ute på Härön. En ö som ligger 5 min båttur utanför Tjörn. Ett fiskesamhälle som sakta håller på att försvinna till förmån för stora vräkiga nybyggda hus, och där husen säljs för fantasisummor :-( Där pustade vi ut och bara solade och badade i två dagar. Det var 28-30 gr varmt och havet var bra för att svalka sig.


 Ninja påväg till badet






Som en tavla!





På torsdagen gick färden hemåt och jag skulle göra Liseberg med barnbarnen, det var minst sagt varmt, 31 gr när jag landade i Göteborg på em. Vi fick en riktigt trevlig eftermiddag och det är alltid lika roligt att träffa dem.


Meja hade vunnit en "liten" Älg som hon skulle döpa till Mormor hm!!!!


Alfons blev lite trött och överhettad men stod ut 11 tim på Liseberg!


Kändisar träffade vi även här och jag bjöd hem dom på färsk hummer till hösten :-)


Det var inte färdigt med detta, nu skulle huset göras i ordning för gästerna från Småland som äntligen skulle komma för en liten träningshelg. Så roligt att träffa dessa supertrevliga människor och dessa pigga alerta hundar i värmen. Jag måste erkänna att jag suktade lite i smyg när jag såg dom, eftersom Ninjas årstid absolut inte är sol och över 20 grader. Men hennes Bror Nisse, Svarte Maddox och Jaxxa pinnade på fint i värmen, med både jobbiga spår och lydnad. Tja man kan inte få allt :-)Jag försökte gå lite kluriga bergsspår till dom och tror jag lyckades ganska bra, och Arne fick sig en riktig promenad i bergen också...långt...långt!


Rapport´s Fräck fick ett 18 tim gammalt spår, duktig hund det !


Carin fick vad hon ville, berg, berg ,berg....:-)


Nisse fick också lite berg och omväxlande terräng!


Jaxxa o Arne kör lydnad!


Maddox framåt..sansad o fin!


Nisse skall!!



På kvällarna tränade vi på andra saker :-)




Semestern gick mot sitt slut och på söndagen åkte gänget hem efter lite rundtur i semestermetropolen Skärhamn. Tyckte det var en superhelg och ser fram emot mer. På måndagen var det dags för mig att infinna mig på avd 8 på sjukhuset, men det är en helt annan historia......:-) Ninja var tröttare än trött !



Är semestern äntligen slut nu??


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida