måndag 17 november 2014

Infektionstider!

Ja det är inte bara på jobbet det är infektionstider,  även jag har drabbats. Det var lite väntat för jag har varit onormalt trött en vecka.  Och på fredag kväll drabbade det mig med full kraft.  Skulle gå på och jobba tre nätter och hade lagt mig för att sova innan.  Efter en halvtimme vaknade jag och var vrålförkyld. ?..hm inte kul.  Väl på jobbet så började ögonen klia och blev mörkröda,  ögoninflammation,  såg nästan inte nåt.  Fick i alla fall tag på en salva som enligt oss sköterskor skulle hjälpa,  vår Super trevliga doktor på natten tyckte jag var olydig. ?..alltid gör ni som ni vill tyckte han.  Hursomhelst så har jag jobbat mina nätter och salvan verkar sakta göra ögonen bättre.



Snart ser det ut som vanligt!

Träningen går framåt....haha framåt kör vi mycket, och det går bra. Denna vecka får vi hålla oss på hemmaplan,  dels för synen och salvan, men sen är det lite körigt med jobb, utbildning och hemmet. Nästa vecka kör vi igen. Ska i alla fall få till ett spår i morgon.

Krypet tycker jag är bra nu, bra start för det mesta, ibland sträcker hon ut höger bak men ofta kryper hon med alla. Låg är hon oftast.

Tror det var fel film jag fick in :-( försöker en annan dag.

Nu är det snart min favorittid,  advent, födelsedagar och jul. Mys på hög nivå. I år kommer dottern med familj åtminstone över julafton, jobbar man båda i vården så blir det så. Ska bli så härligt att fira jul med barnbarnen igen. Har smygbörjat med advent. Fick ett så fint hjärta av Malin sist så det är uppe redan.
Fin 



Har även smygbörjat i gäststugan med en fin stjärna vi köpte på ullared.

Kram på er från oss!  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida