måndag 20 oktober 2014

Härliga tider!




Ja nu ser vi livet i ett rosenrött skimmer igen. I allafall jag. Har haft en underbar helg i Gislaved, med bästa vänner och trevlig hundträning OCH sist men inte minst en uppflyttning ur Appellklass spår.

Puh men ingen har sagt att min Sessa är en lätt hund, glöm finger i ögat, här är det armbågar som gäller. Den damen gör nämligen som hon vill om hon kan och får, nu är det slut med det!! Nu håller jag kvar denna känslan med full pott på platsen och det andra bra, men vi kan bättre till nästa gång, jag lovar. Vill också tacka mina närmast sörjande för all hjälp och engagemang, utan er hade jag givit upp för länge sedan. Men nu kör vi vidare ett tag! Och ett stort grattis till bästa brorsan Nisse med husse Reine, vilket jobb ni har gjort, väl värda att vinna var ni!

Fantastiskt vilka fina skogar och spårmarker det finns i Småland, följde efter Carin o Maddox på ett dansbanespår efter vår tävling....



Vi har även hunnit med det årliga besöket på Ullared och det blev många många kassar med fynd, och mycket julklappar till barnbarnen :-)


Tråkiga saker har också hänt. Min tilltänkta valp blir inte av. Mammahunden gick aldrig in i höglöp igen så det blev ingen parning, och sedan är hon för gammal nästa gång. Såå ledsen jag blev av beskedet, hade varit underbart att ha en valp efter denna fina tik. Men förhoppningsvis går det fler liknande tåg och Ninjan får lite mer egentid att utvecklas. Jag får trösta mig med att följa fina Dansa med matte Eva så länge.

Nu ska vi träna vidare under vintern till nästa träff i Gislaved och vem vet, vi kanske är lika lyckliga efter den?

Kram från oss!



Fina priser och bra camping på Gislaved-Västbo BK.


Min uppskattning från hjärtat till lilla Ninjan!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida