onsdag 11 mars 2015

Tre veckor!! Och riktig vår!!

Ja det har redan gått tre veckor sedan vår flock utökades med lilla Hedeforsens Önska. Tiden springer verkligen iväg.  Jag är fortfarande mammaledig,  jobbar nån enstaka natt emellanåt,  och det är bra. Vi har fått ihop vardagen riktigt bra tillsammans,  det enda som är knepigt är när jag ska sova på dagen, men det kommer väl så småningom?  Ninja är ju som sagt i sin hormon period nu och allmänt slö, sen är hon ju såklart litet sur och svartsjuk också.  Men för det mesta otroligt snäll mot den lilla.

Vi tränar på jag och Ninja och planen är ju start i lägre i april, problemet är ju spåren. Det är inte många tillfällen hon får gå nån annans spår, tyvärr.

Träningen med Önska leker vi in, mycket fokus på lek med en baktanke såklart på färdiga moment.  Lilla damen har ett otroligt gripande och föremålsintresse,  klipper direkt och vänder om och kommer. Leta gör vi också i lite mindre skala, hon vill inte gärna gå för långt bort från mig ännu.

Leta i par är bra!
Hon har bra motor men har inga problem med att koppla av heller som tur är. Men en sak är säker jag har aldrig haft en valp med större matlust...både tokig i föremål och mat det bådar gott för olika belöningar. Nu ser vi fram mot att spåra för första gången om ett par veckor...spännande!!! Sen är hon väldigt mattesjuk,  det är verkligen två olika typer av hund jag har. Ninja som har integritet och klarar sig själv, Önska som skriker om matte kommer bort en stund. Spännande ska det bli att fortsätta med den lilla damen.

Vädret visar sig från sin bästa sida, sol, torrt och vind. Så snart kanske det torkar upp i hagarna också så hästarna får normal färg?  Vi är ute och håller igång hela dagarna så till slut ber Önska om att få komma in...det är trötta hundar vi har påkvällen iallafall. 
Släpp in mig ber hon!

Kram från oss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida