torsdag 5 mars 2015

Vår???

Äntligen efter många dagar med regn, blötsnö och blåst,  har vi nu fått sol och lagom vind.

Hoppas nu bara det hinner torka upp innan nästa bakslag som med all säkerhet kommer.  Hästarna har gått ute utan täcke i två dagar och nu har de samma färg alla tre...lergrå,  men trivs gör dom. Hundarna har ätit lunch ute i solen både igår och idag...till slut bad Önska om att få komma in...måste ju vila lite också. Premiär idag också för tvätten att hänga ute...ljuvligt!!  Vardagen har börjat sätta sig mer och mer för oss och Önska. Jag jobbar fortfarande väldigt lite och gör så i några veckor till. Tror det är nyttigt att klistra ihop oss lite. Hon är en ganska lätt valp tycker jag, kommer inte ihåg när hon kissade inne senast utan säger till och går till dörren.  Sover som en stock på nätterna och somnar om många timmar efter frukost. Passar oss precis, mig och ninja. Hon har mycket som är naturligt bra, tex gripande, jagande efter föremål, kamp,  det är naturligt för henne att återvända till mig med föremål,  och hon går naturligt på vänster sida och med de små bruna ögonen på mina blå. Tacksamt!!!  Omvänt lockande har hon köpt fullt ut, likadant med klickerträning.... Allt bådar gott bara jag kan förvalta det bra.


Ninja har lagt sig till med ett nytt beteende när vi är ute alla tre...lyssnar inte alls på mig...pekar finger för det mesta! Men jag försöker ta ut henne ensam en gång om dagen och då är det samma fokus på mig som vanligt...nästan bättre.

Det ska bli så spännande att fortsätta träningen med Önska och se om allt stämmer,  näsan provar vi med godis upplet och den funkar bra, om några veckor provar vi vårt första spår. Tjatar med lägre lydnad med Ninja och har lagt till lite fart träning då hon är lite seg just nu. Blir nog toppen!  Nu ska jag förbereda mig för en natt på jobbet.

Kram alla från oss.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida