tisdag 24 februari 2015

En vecka går fort.

Ruskigt fort går tiden. I morgon är det en vecka sedan vi hämtade hem lilla Önska! Och vi börjar sätta lite rutiner,  bla det här med att inte ha för stora förväntningar på förmiddagen i detta huset. Såklart pga av mitt nattjobb och inte minst min morgontrötthet haha. Och det köpte hon lätt.😴sover ca 8 tim sen ut, frukost och ut...sen somnar vi om så gott alla tre!

Den Vakna tiden är desto med aktiv,  mycket lek,  kontakt och klick även trimmat in henne på spårpinnar . Och även upptäcka den stora världen.  Igår vad tyvärr sånt väder att det skar i hjärtat på mig varje gång jag bar ut henne....hon satt bara och skakade och pep. Men eftersom vi fått vår bur till bilen så tog vi en shopping tur till rönnäng och djuraffären.  Inhandlade bla ett täcke och några plädar och tugg.

Vi har ju också ett stort stall som får fungera som lekhall,  jättebra tycker vi. Idag var vi i stallet en och enhalv timme på fm och som de lekte...efter det åkte vi ut i skogen för jag hade lovat ninja ett spår. När vi åkte var det uppehåll men hårda vindar,  när🙋jag la ut spåret duggade det.... När vi släppte på ösregn och ännu mer vind. Hon spårade toppen,  missade en pinne men annars superbra. Så nu är de nöjda de små liven. Jag skall göra ett litet avbrott i min valp ledighet och jobbat inatt. Ska bli skoj som omväxling.

Ha en bra kväll alla.
Kram från oss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida