måndag 13 april 2015

Inte planerat...

Nä detta var inte alls planerat.  Att få värsta förkylning med luftrörsproblem!  Och som vanligt åkte jag ju till jobbet igår kväll, dum som man är. Trodde väl det skulle gå över under natten...vilket det inte alls gjorde! I morse kunde jag inte prata och hade hållt febern i schack med kompisen Alvedon.  Så det var bara att sjukskriva sig nästa natt. Skit också! Jag som måste ligga i med träningen av Ninja. Men de är ju de bästa kompisarna man kan ha när man är sjuk och ur form. Kom hem väldigt tidigt i morse så jag satte mig i köket för att göra dem sällskap lite. Efter en kort stund gick ninja och la sig i kökssoffan och somnade, den lilla Önskevalpen försvann!  Efter ett tag gick jag och letade efter henne, då hade hon gått upp och lagt sig i sin bur...snuttan! jag tog med ninja upp och la oss i sängen. Önska väckte mig en gång på fm ock ville kissa, sen kröp hon in i sin bur och somnade igen. Vid lunch fick de mat och sen var de några timmar i hundgården.  Nu är de nöjda. Och jag kan fortsätta kurera mig. HATAR ATT VARA FÖRKYLD!!!

Träningen går framåt,  kanske bäst med den lilla. Har spårat fem gånger,  de två sista med perfekt resultat. Märkte på henne att bästa belöning efter pinne var att spåra vidare...mycket bra. Och noga är hon också...så kul! All annan lekträning går fantastiskt bra, ja får hålla igen mig själv. Hon bara vill och vill. Nu tränar vi mycket stadga i sitt,  ligg och stå...lugnt och fint för farten har hon. Kontakt än nog medfött för detta kommer av sig självt.


Fullt fokus på spårslutet!

Ninja fick äntligen lite skott träning i lördags Då vi hade lägrespår på klubben.  Jag la henne i fem minuter och fem skott. Inga problem.  Går hon upp så beror det inte på skotten! tränade också budföring med skott, jättebra.  Hur ju tragglat denna lydnad i ett halvår nu. Och nu börjar krypet strula ordentligt... Typiskt. Men men vi får ta det som det blir. Denna vecka har vi planerat att få ett tävlingsspår av annan spårläggare. Så nu får jag friskna till.!! Nästa vecka bär det iväg på husvagnspremiär. Äntligen,  ska bli så skoj. Som är det inte långt kvar till lägret...:-)

Snart är det grilltider igen! Till dess ha det gott och kram från oss!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida