måndag 17 oktober 2016

Hjärntvättad!

Nu känns det som om jag håller på att hjärntvätta min lilla hund i fotgåendets ädla konst! Morgon middag kväll kör vi detta och lite däremellan... Hon går till och med fot bredvid mig inne med jämna mellanrum.  Men hon är god och glad och piggare och piggare...att hon tycker det är kul tvivlar jag inte på. Och nu har vi gett oss attan på att det ska bli super och sitta i ryggmärgen på både henne och mig! Och jag är väldigt nöjd med att hon fokuserar och går fint även med störningar av det mesta...attityden ligger också på topp. Härligt!
Fötter fötter 


 Men vi håller också på med lite andra utmaningar efter lite tips från olika håll. Dels befästa hoppet ordentligt,  att få henne att fokusera på hopp långt ut oavsett var jag befinner mig....och inte fokusera på att hoppa för att få belöning tex att en boll flyger över huvudet. Då blir ofta slutresultatet att hunden vänder i hoppet för tidigt....använder target på båda sidor och jag står på olika platser bredvid eller bakom hindret. Önska gillar olika target och hoppar glatt fram och tillbaka och sätter sig vid targeten.

Goding 


Har även kommit på tanken att träna bakdelskontroll åt höger,  hm lite sent men har varit väldigt vänstervriden ett tag. Så det blev att plocka fram pallen igen, till önskas stora förtjusning... Säg det som inte hon gillar den tjejen.  Har kört högerförflyttningar två tre gånger nu och som vanligt fokuserar hon och tänker till så det ska nog bli bra. När vi nu har bestämt oss för att tävla först till våren finns ju mycket tid till att slipa på allt så det blir riktigt bra. Bråttom har inte gått att ha med henne då hade det blivit väldigt svårt i högre klasser sedan...Har nog varit nyttigt för mig att ta det lugnt också och inte stressa fram något. Speciellt med tanke på önskas aktivitetsnivå och allt som stressen kan föra med sig i form av ljud och slarv....

Annars håller vi på med söket och spårträningen,  det går bra och även det gillar hon skarpt. Mycket inriktad och fokuserad på att hitta figgar och även där sansad. Riktigt kul!
Har nästan lärt sig att vänta också! 


I helgen var vi i ullared på två dagars shopping,  hade husvagn med och det var riktigt mysigt. Handlade en hel del,  när man har tre barnbarn blir det en del julklappar och det är skönt att ha det avklarat. Jag väntar ju på operation av min fot så det kanske inte blir så mycket spring i affärer sedan?  Nu ska jag och flickorna vara ensamma hemma i över en vecka när husse är borta och jobbar. Har nog en del att pyssla med så vi ska nog fördriva tiden. I morgon ska vi till klubben på medlemsmöte och lyssna på morfar Reino,  ska bli intressant,  och på onsdag är det sök igen...tiden går så fort så fort.


Nytt handgjort halsband ska hon få också! 

Kram från oss! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida