lördag 4 februari 2017

Äntligen!!

Nu är det dags att äntligen börja jobba igen efter nästan åtta veckor i hemmets vrå. Ska bli så skönt!  Visst är det härligt att vara ledig,  men sjuk är inte det samma som ledig för mig. Är man sjuk kan man heller inte leva ett normalt hemma liv med allt vad det innebär, kan man det så kan man jobba anser jag!



 Denna veckan har jag utmanat foten så mycket jag kunnat. Gick äntligen ut ett spår åt önska i onsdags, kanske lite långt för mig men härligt för henne. Som vanligt skrek hon rakt ut när jag tog fram selen och lekte med en pinne...men sen slog hon på koncentration och spårade som en gud...det hördes från nosen hela tiden. Alla pinnar utom en var med in...och det är jag så nöjd med. Nöjd var också den lilla efteråt...skönt! Hon behöver verkligen ordentligt skogsarbete minst tre gånger i veckan för att må bra! 💗 Det här med hennes koncentration är jag lika imponerad av hela tiden, hon är ju som ett taggat arabiskt fullblod för det mesta men när det gäller så går hon in i koncentration,  det är fascinerande att från moment och övningar i full fart kunna växla över till ett lugnt och stilla moment utan problem.  jag tackar och tar emot. Men jag har ju också fått tänka om i min träning och själv försöka utstråla ett lugn...det har inte varit lätt alla gånger men nödvändigt för henne.

Var också uppe på klubben i veckan för första gången på månader...skönt att få köra igenom lite moment som kräver utrymme. Hon var uppspelt men de gick bra!

Har testat mig fram lite hur jag ska göra mellan moment för att det inte ska slå över i glädje....och skrik...hon behöver helt klart en uppgift hela tiden som Anneli alltid sagt, och nu funkar det bäst att ha henne under fot... Det gillar hon ju också så det passar. Var på lite inomhusträning i veckan och hon som körde oss skrattade och sa...De flesta har fullt upp med att ha hunden bredvid sig och din vill bara gå fot... Även mellan moment....ja hon är speciell den lilla.

Nu är februari här och det blir bara bättre och bättre,  mycket händer framgent,  vi ska starta vår kurs på klubben, möten både på jobb och klubb, och förhoppningsvis mycket bra träning. Husse åker till Madrid och jobbar i två veckor nu så vi får klara oss själva...och det gör vi ju.

Ska strax förbereda mig för jobbet med lite middag och en pn....hittade ett roligt citat som alltid passar....


En del värre än andra har jag fått erfara nyss.

Sköt om er och kram från oss 💗 



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida