tisdag 25 oktober 2016

Äntligen lite sol!

Idag har det varit strålande höstväder,  sol, vindstilla och 8 grader. På förmiddagen gick jag och Ninja ett långt spår till Önska i skogen...härlig promenad på tu man hand blev det också. Den lilla spårade kanon och kom ihåg pinnarna idag också, det tackar jag för....Även om hon har turbofart i spåret så är hon förvånansvärt noga....och det är ju bra. Måste bara komma på en bra ritual för pinnarna... De ska ju helst vara i något sånär skick.... Hm??? Sedan gjorde vi det vanliga stallgörat och passade på att tvätta lite fällar också....
Önskevalpen 


Har haft en del annat att greja med och bekymra mig över den senaste tiden...min mamma har som några vet drabbats av alzheimer och det är inte alltid så lätt att sitta långt bort och försöka hjälpa. Det är en tråkig sjukdom som i detta fallet verkar gå rätt så snabbt. De senaste veckorna har jag jagat demens sköterskan och bistånd på telefon för att få till stånd någon hjälp. Till slut fick vi kontakt och nu ska de starta lite insatser för henne. Så hoppas vi det blir bra ett tag.

Mamma ser ut över havet 


Min sambos yngsta dotter är också sjuk och bor ganska långt härifrån så det är ett pusslande att få ihop det. Så är det livet går inte alltid på räls och ibland får ens egna prioriteringar stå tillbaka då nån annan behöver stöttning. Men det kunde vara värre och jag är glad över att ha mina djur och att jag hinner ta hand om dem någotsånär!

Nästa vecka har skolorna höstlov och då kommer bästa barnbarnen hit...ska bli underbart roligt att rå om dem några dagar...är glad över att jag fick ihop mitt schema så jag är ledig.
Bästa barnbarnen 




Nu ska jag koka lite soppa och plocka lite här hemma. Ha en trevlig kväll alla.

Kram från oss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida